Szeretnék rendszeresen értesülni a friss tartalmakról
Aktualitások
Nem akarunk mást, csak fogyni és zabálni
A gazdasági növekedés motorja az elmúlt évtizedekben a fogyasztás vagy inkább a túlfogyasztás volt. Ennek örülhettek a részvényesek, hiszen az olcsó, sok esetben ingyen hitel és a marketing gépezet a kétezres évek elejére elérte, hogy gondolkozás nélkül választjuk a nagyobb családi kiszerelést vagy a super size menüt, még akkor is, ha arra amúgy semmi szükségünk.
ÖSSZHANGBAN SZEREPEINKKEL
A családi vállalkozás és vagyonkezelés harmonikus működésének egyik központi eleme a szerepek, javadalmazás és tulajdon összhangja. Nagyon jellemző, különösen az első generációváltást megelőzően és közben, hogy a családtagok által ténylegesen betöltött szerepek, a kifizetési formák és a tulajdonosi viszonyok nincsenek szinkronban. A legtöbben nem is tudják pontosan, miért kapnak javadalmazást, mi mindent tulajdonolnak, miért és milyen módon.
Mítosz az aranyfedezetű dollár gránitszilárdsága
1971 augusztusában Nixon elnök megszüntette a dollár aranyra válthatóságát, ezzel elindítva a fél évszázad óta tartó lebegő árfolyamrendszert, ahol már nem a közvetlen vagy közvetett nemesfémfedezet a mérvadó az egyes országok valutájának értékének meghatározásában. Ezt a gazdaságpolitikai húzást azóta sokszor bírálták, a kritikák mögött legtöbbször olyan érvek állnak, mint a pénz szándékos, rendszerszintű elértéktelenítése, vagy extra adók szedése szeniorázson keresztül.
Az analóg új kora, és egy halottnak hitt iparág újraélesztése
A 80-90-es évek kedvencei trendszerűen tértek vissza az elmúlt években a fotó-, a divat-, és a zeneiparban. Az olyan, egykor idejétmúltnak vélt analóg eszközök, mint a bakelit lemez és a filmes fényképező, megtalálták a helyüket a mai digitális világban is.
Miből leszel milliárdos?
Sokféleképpen lehet meggazdagodni, de ha maximalizálni akarjuk az esélyeinket arra, hogy felkerüljünk a Forbes dollármilliárdosainak listájára, akkor az ábrán látható tíz iparág az, amely a leggyakoribb utat kínálja ebbe az exkluzív klubba.
NEM MIND ARANY… ÍGY ZÁRUNK KI EGY BEFEKTETÉSI CÉLPONTOT
A nemzetközi FALCON Method hírlevél háttérmunkája során belefutottunk az elemző csapattal egy olyan esettanulmányba, amit a magyar oldalon is megosztásra érdemesnek látok. A Moncler nevű, luxus árszintre pozícionált pufidzsekijeiről ismert cég példáján keresztül talán az eddiginél is jobb betekintést tudok adni arról, miként működik a minőségi-növekedési részvényekre fókuszáló kiválasztási folyamatunk. (Ha olvasás helyett videóznál, görgess a bejegyzés végére!)
Milyen szerepe lehet a mesterséges intelligenciának a pénzügyi döntéseinkben?
Erről beszélgetett a Millásreggeli egyik reggeli adásában a műsorvezetőkkel az MBH Bank Private Banking igazgatója, Pleschinger Gyula Márk. A szakember szerint a technológiának egyértelműen lesz hozzáadott értéke a pénzügyi elemzésekhez, mert az előrejelzések konzisztenciáját, minőségét javítani fogja azáltal, hogy kiszűri az emberi tudatalatti torzító hatásait. Szó esett még a forint helyzetéről és az euróbevezetés esélyeiről, távlati lehetőségéről.
LEMENT A BVK-ÖZÖN … MIT MUTATNAK A SZÁMOK?
Az üzleti élet nyári szezonja idén a bizalmi vagyonkezelések alapításáról szólt. Aki tudta, az még a szeptember 11-éig nyitva álló határidőbe belesűrítette a családi vagyonkezelés létrehozatalát. Ezzel együtt nem kevés – legtöbbször tárgyilagos, de olykor cinikus – sajtóvisszhang vette körül a jelenséget. Most, a folyamat végén érdemes lehet felmérni, hogy hova is jutottunk.
A Long-Term Capital Management bukása számos tanulsággal szolgál
A Long-Term Capital Management (LTCM) 1998-as összeomlása sokkolta a pénzügyi világot. A nagy tekintélyű akadémikusokból és Wall Street-i veteránokból álló csapat által vezetett fedezeti alap legyőzhetetlennek tűnt, mégis összeomlott saját kockázatvállalásának súlya alatt.
Szegény gazdagok
Az amerikai jövedelmi rangsor felső tíz százalékába tartozó állampolgároknak mindössze az egynegyede érzi gazdagnak magát a Bloomberg friss felmérése szerint. Egy másik egynegyedük pedig szegénynek tartja magát. Nagyon könnyen lehet, hogy a közösségi média elmúlt bő egy évtizedének a térhódítása az oka annak, hogy egyre gazdagabban is egyre szegényebbnek érzi magát egyre több ember.