Aktualitások
Egy TikTok-trend lőtte ki az egekbe a Fujifilm árfolyamát
Sok kérdést kapunk olvasóinktól és ügyfeleinktől a HOLD vagyonkezelésére, a számlákra és szolgáltatásainkhoz kapcsolódó egyéb fogalmakra vonatkozóan. Ezekre válaszolunk egy sorozatban, ez a „Magyaráz a HOLD”.
SZERZŐ:
Dancsák Laura, Concorde
A filmre fényképezés háttérbe szorult, ötezer munkahely szűnt meg, és a legtöbb ehhez köthető gyártási folyamat Kínába költözött. A Fujifilm a filmelőhíváshoz használt vegyszerekhez kapcsolódó szakértelmét felhasználva inkább egészségügyi irányba terelte a cég fókuszát, a professzionális kamerák piacán pedig próbálták tartani a lépést, ennek eredményeképp jelent meg az X100 fényképezőgép széria is 2011-ben.
Látszik, hogy már az X100 sorozat megjelenése is adott egy pozitív löketet a Fujifilmnek, de az igazi felívelést az X100V fényképezőgép hihetetlen népszerűsége hozta. A TikTokon felkapottá vált retro kinézetű termék olyan érdeklődést generált, hogy nehézséget jelentett kiszolgálni a megnövekedett keresletet. Újra nyereségessé vált a fényképezőgépek értékesítése a Fujifilmnek. 2024 március 31-én végződő üzleti évben rekord működési eredményt generált a cég, melynek 37 százalékát a képalkotási divízió adta, 101,9 milliárd japán jennel.
A Fujifilm részvények ára szintén kilőtt, a pozitív trendet fenntartva a piac pedig további növekedést vár, főként a képalkotási divízió oldaláról. Az idén márciusban piacra dobott újabb verziót (X100VI), szintén a vártnál magasabb érdeklődés övezi.
A TikTok-trend tehát nemcsak a konkrét termék keresletére hat ki, hanem a részvények árára is, kérdés, hogy mindez kitarthat-e hosszabb távon.
Szeretnék rendszeresen értesülni a friss tartalmakról